mandag den 27. juni 2011

Etape 18:

Callas-Nice
Idag lød det som om det ville være en nem dag, fordi vi kun havde 62 kilometer til pladsen ude for nice.
Vi startede med at køre en del ned af bakke fordi pladsen lå på midten af en bakke.
Da vi havde kørt 25 kilometer tænkte vi, at det nok var på tide ned noget morgenmad, så vi kørte ind forbi en McDonald's for at få deres morgenmadsmenu... Det skulle jo prøves. Vi fandt så bagefter ud af, at vi nok foretrak at tage forbi en bager pg købe noget brød og kage. McD's morgenmenu bestod af 2 amerikanske pandekager, en pose med udskået æbler og små vindruer, en lille kop juice og en kop kaffe eller kakao.
Da vi havde spist, fortsatte vi og det gik stadig op og ned... Det var som om, at jo tættere på Nice man kom, jo større blev bakkerne/bjærgene.
Før, i og efter byen gik det bare op op og atter op! Og det var MEGET stejlt. Synes vi selv. Og det var rigtig hårdt at skulle ligge og trampe op ad bakken.
Da vi endelig var nået toppen, skulle jeg altså lige se grafen på gps'en. Det stykke vi lige havde kørt på, gik hd over grafen, så man var nød til at zoome ud for at se toppen. Det siger lidt om hvor meget opad vi havde kørt.
Da vi endelig havde nået toppen, var det dejligt at kunne ligge og trille 55 km/t bed ad bakke, uden at skulle bruge nogle kræfter.
For foden af bakken lå campingpladsen. Vi ankom klokken 11:30 og var godt trætte i benene af
at køre op den lange vej.
Da vi havde slået telt op, og sat vores tasker af, gik vi over for at vaske vores cykler, de skal jo de pæne ud når vi henter dem. Vi gad ikke gå i poolen lige med det samme fordi det var så varmt, så vi gik i bad og gik ned på restauranten for at få noget at spise.
De havde nok den dyreste sodavand nogen sinde... 22,5 kr for 33cl cola, så er den ogaå godt betalt, og den skal nydes!
Da vi havde spist gik vi op i poolen, vandet var næsten for koldt, så det var svært at tvinge sig selv ned i det. Da vi havde siddet 1-2 timer ved poolen, gik vi op igen for at klæde om igen så vi kunne komme ned og få noget aftensmad, men før vi tog ned for at spise, skulle vi lige få sat vores cykler ind i et skur så vores cykler kunne stå i sikkerhed.
Da vi gik forbi poolen på vej ned til receptionen så vi at der var noget møde halløj og noget Info om Nice og omegn. Vi ventede rigtig lang tid der nede fordi vi skulle snakke med hende som stod ved siden af. Det var jo hende der skulle vise os skuret.
Da vi endelig fik parkeret vores cykler kunne vi få noget mad. Vi skulle selvfølgelig have pizza, for det smager jo meget godt :-D. Vi gad ikke bestille mere end en cola vær fordi det var så dyrt, og så havde vi også noget oppe ved teltet.

Nu ligger vi her og koger inde i vores lille telt. Er er skide varmt, og her er næsten ikke til at være.
Idag fik vi cyklet 62 km på 3 timer. Vores gennemsnitshastighed har været på 19,5 og vi har kørt 672 m opad.

Nu bliver det dejligt at komme hjem :)