fredag den 10. juni 2011

Etape 2:

Maribo-Lübeck:
Vi stod op klokken 7:00 (Jonas klokken 8:00) hvor vi begyndte at pakke sammen så vi kunne komme så hurtigt afsted som muligt. Vi forlod campingpladsen cirka klokken 9:00. Bagefter tog vi over til en bager for at få noget at spise noget morgenmad.
Da klokken var 9:35 tog vi igen afsted.
Der gik ikke lang tid før vi fik den første klage. Det var Simon som havde fået meget ondt i rykken. Det første min far og jeg tænkte var "Hvis han allerede har ondt... Så er der fandeme langt til Nice!", men heldigvis, så fik han det bedre da vi kom på færgen og fik viger sodavand og noget slik. på færgen mødte vi også en min far kendte.
Fra Putgarden gik det rigtig stærkt. Der var god medvind, og vi havde meget fart på. I starten var de tyske cykelstier rigtig gode, men da vi kom længere ind i Tyskland, blev stierne dårligere og dårligere. Vi håber ikke det fortsætter sådan...
Da vi nåede Campingplatz Lübeck-Schönböcken, var klokken 17:59. Da vi ankom, var vi ikke ligefrem udmattede. Vi kunne sagtens køre længere, men det var ved at blive sent, og vi var også ret sultne.
Idag fik vi så cyklet 130 KM på cirka 7 timer (-færge). Vores gennemsnitshastighed var på 20,8 km/t.

Vores tøj har vi så hængt til tøre på et hegn der afskærmer campingpladsen.... Man må bruge de ting man jo har.

Her sidder vi så og spiser aftensmad... Fint skal det jo være.