fredag den 24. juni 2011

Etape 11

Herlisheim-Belfort
Vi startede med at komme lidt sent afsted, og det startede også med at regne. Vi fulgte Canal du Rôhne hele dagen. Det var en pæn tur, og det var dejligt at man slap for at køre i det meget bakkede terræn som der lå på siden af kanalen.
Til frokkost holdte vi på en restaurant som lå op af floden. Til forret fik Simon noget fisk mens far og jeg fik et stykke kød som vi ikke helt vidste hvad var... Lad mig sige det på den her måde, "vi frygtede det værste". Det kunne jo være alt fra fårenosser til tyrerøv. Da vi havde spist færdig, sendte vi en SMS til den ensomme mor hjemme i Danmark om hvad "Fleischschnakas" betød. Lidt efter kon svaret - "Kødfløjter"... Jeg siger dig jeg fik det skidt. Resten sf vejen til campingpladsen havde jeg det som den der "kødfløjte" gerne ville op igen og sige hej...
Til aftensmad spiste vi på en restaurant i byen. Kokkens "specialitet" var chicken wings /m pommes frites... Ved ikke helt hvor specielt det er, men det smagte da fint nok... Vi snakkede med ham i restauranten om vores tur, og han fortalte at han havde en ven som var cyklet til Kina på en liggecykel. Da vi var færdige med at spise, sagde han at han gerne ville give os en "gave" på husets regning, så vi fik et glas ekstra sodavand.
Idag fik vi cyklet 101,7 km på næsten 6 timer. Vores gennemsnitshastighed har være på 17,4 km/t

Ingen kommentarer:

Send en kommentar