fredag den 17. juni 2011

Etape 6:

Northeim-Spangenberg
Dagen startede ud med, at det stog ned i stive stænger. Det pis-øs-regnede. Vi havde ellers fået at vide at der højest ville falde 1 mm regn, meeeen, tror mutti derhjemme glemte brillen, for der faldt da mindst 10 hvis ikke meget mere...
Aftenen før, kom der en mand fra Finland, som var på vej hjem. Ham og far snakkede lidt frem og tilbage han var egentlig rimlig flink.
Dagen efter, altså idag, da det regnede, snakkede ham og far videre. Det viste sig, at han cyklede meget rundt i verdenen. Han havde været i New Zealand og i USA f.eks. hvor han har rundt omkring.
Da det så ud som om regnen begyndte at falde hen, pakkede vi teltet sammen, og kørte ned til Burger King, som lå 500 meter (den forkerte vej) fra camping pladsen. Der spiste vi sen morgenmad/frokkost. Da klokken var tolv begyndte det at klare op, så vi valgte at køre afsted igen. Det viste sig faktisk, at vejret blev rigtig godt. Solen skinnede mens der stadig var lidt skyer, så vi ikke kogte fuldstendig over... det var dejligt. Der var også nogle gode cykelstier engang imellem. Det gik også meget opad. Vi kørte 915 meter opad. Og det var bare hårdt. Hver gang man kom rundt om et hjørne tænkte man, NU må det da snart stoppe, men det fortsatte bare.
Da vi kom til campingpladsen var den helt tom... Der var kun fastlæggere over det hele, men der var ikke nogle i vognene. Da vi havde kørt lidt rundt for at finde receptionen, så vi nogle fastliggere som var i deres vogn. Vi spurgte hvor henne receptionen var, og manden førte os hen til en lille vammel bar, hvor der stod en mand og serverede noget øl for en anden mand som vi fandt ud af boede i en autocamper ved siden af der hvor vi havde tænkt at slå telt op.
Da vi tog ud for at spise, fandt vi en lille hyggelig italiensk restaurant. Der var ikke så meget plads, men vi fik sat os. Der sad nogle japanere som var på forretningsbesøg hos nogle tyskere. De larmede en del. Da Simon kom tilbage fra toilettet, (han skal jo stort mindst fire gange om dagen -.-' ) var han kun iført en netundertrøje... bare en smule pinligt at der kommer en svedig cyklist gående kun iført cykelbukser med sele og en netundertrøje inden under. Vi fik hurtigt bedt ham om at tage sin cykeltrøje på igen.
Idag fik vi cyklet 114 km på cirka 6 timer og et kvarter. Vores gennemsnitshastighed lå på 18,3. Og jeg synes også lige, at i skulle vide at vores højeste hastighed har været oppe på 60,3 km/t.